• medjunarodni transport robe
  • medjunarodni transport robe
  • medjunarodni transport robe
  • medjunarodni transport robe
  • medjunarodni transport robe

Najnovije vesti

PROBLEMI VOZAČA I PREVOZNIKA U SRBIJI

16/11/2016

    Poslednjih godina je aktuelna tema nedostatak profesionalnih vozača teških teretnih vozila u Srbiji, ali i u svetu. Ovom prilikom, prokomentarisaćemo probleme vozača koji su zaposleni u Srbiji.

    Kao što je svima poznato, problem su nedovoljno definisani zakoni vezano za celokupnu branšu, a što se uzročno-posledično reflektuje i na zaradu vozača. Prihodi vozača u Srbiji, dele se na platu i inostrane dnevnice. Najčešća pitanja vozača su zaštо su im zarade male, odnosno manje od vozača koji su zaposleni u transportnim firmama u EU. Kada se malo bolje zamislimo, odgovor je suštinski prost. Srbiju od EU dele administrativne i političke barijere barijere - granice, carine, dozvole i slično. Srpski prevoznici rade po istim cenama prevoza kao što rade i prevoznici evropskih zemalja, pa čak možda i po višim! Ali gde onda nastaje problem? Administracija!!! Dok slovenački, nemački ili neki drugi prevoznik evropske zemlje vozi i zarađuje novac, srpski kamion sa vozačem u njemu stoji na granici, carini, čeka neki od bezbroj papira koji nedostaje, čeka neku dozvolu i slično. Po nekim procenama, od 30 dana u mesecu, srpski kamion aktivno vozi oko 20 dana, a možda i manje, dok ostalih 10 stoji na granicama, carinama ili pravi vikend pauze u zemlji. Drugim rečima, srpski prevoznik realno radi 30% manje od nekog prevoznika iz EU, što proporcionalno utiče na zaradu prevoznika, pa samim tim i vozača.

    Pored finansijskih problema sa kojima se susreću vozači, pojavljuje se i psihički problem, jer za ljudsku psihu je izuzezno teško da podnese činjenicu, da nakon 10 i više dana provedenih u kamionskoj kabini i pređenih 5000km po Evropi, mora da čeka 2 ili 3 dana na granici ili nekoj od carina u izvozu ili uvozu za svaki utovar, a nadomak kuće i svoje porodice. Drugim rečima, za ta dva ili tri dana stajanja u mestu na granici ili carini, isti taj kamion je prešao prethodnih dana 2000 ili 3000km po Evropi, što ponovo daje jasnu sliku zašto se u Evropi zarađuje više, a u Srbiji manje.

Jasno je da će se ovi problemi umanjiti onog dana kada granica i carinskih formalnosti više ne bude u Srbiji. Kao prevoznici, najsrećniji bi bili da svima možemo omogućiti primanja 2000-3000 eur, ali nažalost, to nije realnost u našoj zemlji.

Mora se naglasiti da profesionalni, ali stvarno profesionalni vozači, (a ne priučeni farbari, limari, kuvari i slično...), koji su dobro organizovani, stručni i posvećeni poslu, i pored svih prepreka koje se postavljaju pred srpskim transporterima, mogu da zarade popriličnu svotu novca, a vozači koji su priučeni i neorganizovani, krivicu za svoja mala primanja i probleme pronalaze u svima drugima osim u sebi i svom neznanju. Takvi profesionalni vozači su dobrodošli u svakoj firmi i mogu da zarade prilično veliku svotu novca, koja nije mala ni za evropske uslove poslovanja!

Iskreno se nadamo uskorom rešenju ovakvih problema i nadamo se tome da će naši ljudi moći pristojno da rade i zarađuju u svojoj zemlji i da neće morati da napuštaju svoju zemlju, porodicu i dom...

Pozovite nas

Aktuelno

Obuka i posao za vozače E kategorije

08/06/2018

Vršimo obuke i zaposljavamo vozače E kategorije na šleperima u međunarodnom drumskom saobraćaju. Obuka podrazumeva kratak teorijski i praktični deo u dvojnoj posadi u periodu...više

Zaposlenje - Administrativni radnik - Referent transporta

07/06/2018

Kreativnim, ambicioznim i stabilnim osobama nudimo poslove na sledećim pozicijama i to za stalni radni odnos:Referent transporta- organizacija i realizacija transporta- kontrola i...više

Stanje srpskog transporta početkom 2018. godine

21/05/2018

Stanje u transportu uopšte nije zavidno obzirom da je transport privredna grana koja zavisi od mnogo spoljnih faktora kao što su cena goriva, putarina, politički odnosi, klimats...više